PRIMA PAGINA CE ESTE CONSTATAREA AMIABILA? GHIDUL DE ASIGURARI AUTO INTREBARI FRECVENTE DESPRE ASIGURARILE AUTO LEGISLATIE INSTITUTII SI ORGANIZATII DESPRE NOI
Alege Viata

Get Adobe Flash player

Aboneaza-te GRATUIT
la Newsletterele de Asigurari si Pensii!

Inregistreaza-te si alatura-te celor
peste 16.000 de abonati.

Autocar
by sigla

Service-urile auto ar putea fi obligate sa isi informeze clientii in legatura cu originea pieselor folosite, in ceea ce priveste conformitatea acestora, pentru a elimina orice suspiciune privind faptul ca ar fi false, contrafacute,0 reutilizate, sau cu termenul de valabilitate expirat, conform unui proiect legislativ adoptat luna trecuta de Senat. Mai mult, service-urile ar trebui ca la cererea clientilor sa permita accesul direct sau prin sistem audio-video inclusiv la executarea reparatiilor.

"O astfel de masura legislativa ar fi in avantajul asiguratorilor, pentru ca s-ar crea un cadru legal care sa asigure platitorul reparatiei ca piesele platite sunt intr-adevar montate pe autoturismul avariat supus reparatiei si ca manopera a fost prestata corespunzator", conform reprezentantilor ASTRA Asigurari.

"Acest lucru va avea cu siguranta un impact pozitiv, in sensul scaderii costurilor aferente reparatiilor. Explicatia pentru acest lucru e simpla: cat timp service-ul va trebui sa dovedeasca originea si calitatea piesei respective, acest lucru va fi si in favoarea asiguratorului, care, pana la urma, este subrogat in drepturile clientului sau. In acest caz, va fi eliminata situatia in care service-ul poate factura o piesa aftermarket la pret de piesa originala", a explicat Madalin ROSU, Directorul Departamentului de Management al Daunelor, GENERALI Asigurari.

Costurile cu reparatiile si daunalitatea pe segmentul auto reprezinta problema majora a pietei de asigurari din Romania. Astfel, o masura ce ar putea determina o reducere a acestor cheltuieli ar reprezenta un avantaj pentru companiile active pe segmentul auto.

"Exista doua avantaje in aceasta situatie: daca unitatile reparatoare vor utiliza piese originale, a caror origine poate fi dovedita, va creste calitatea reparatiilor, ceea ce reprezinta un beneficiu important pentru client. Pe de alta parte, atunci cand service-urile auto vor utiliza piese after-market, le vor si factura corespunzator, ceea ce va determina o reducere a costului reparatiilor", a declarat Mihai HALALAU, Directorul Departamentului de Daune, UNIQA Asigurari. 

Pe de alta parte, este dificil de estimat care va fi impactul real resimtit de asiguratori din punct de vedere al costurilor. Acesta depinde de profilul fiecarui asigurator in parte, de portofoliul de clienti al acestuia si, nu in ultimul rand, de reteaua de service-uri cu care acesta colaboreaza.
In conditii normale, o astfel de reglementare ar trebui sa aduca numai beneficii tuturor partilor implicate, prin cresterea nivelului de transparenta si prin garantia originii pieselor. Dar, in functie de politica adoptata de asigurator in relatia cu unitatile service agreate, o asemenea reglementare ar putea duce fie la o scadere, foe la o crestere a costurilor cu daunele.

"Daca aceasta lege s-ar aplica, companiile de asigurari ar plati pretul corect al reparatiei, insa nimeni nu poate garanta corectitudinea efectuarii reparatiilor", au explicat reprezentantii ABC Asigurari.

"Acest gen de transparenta ar fi foarte util pentru ca proprietarul masinii aflate in reparatie sa poata vedea ce se intampla cu adevarat. Insa ar fi indicat ca si asiguratorul care urmeaza sa plateasca eventuala dauna sa aiba acces la imagini si informatii in egala masura (in cazul in care nu asiguratorii decid in legatura cu originea pieselor)", a declarat Marian BACHES, GARANTA.

"Asiguratorii insisi au incercat sa stabileasca relatii de colaborare cu unitatile reparatoare, astfel incat sa existe o mai mare transparenta a actului comercial dintre cele trei parti implicate: proprietarul auto, asigurator si unitatea de reparatii. Speram ca forma finala a actului normativ sa contina, pe langa propuneri venite din partea clientilor, si solicitarile ce ar putea veni din partea asiguratorilor, tocmai pentru ca o mare parte a costurilor cu reparatia vehiculelor sunt suportate de catre cei din urma", a concluzionat Liviu FLOAREA, Claims Manager, ARDAF.



Get Adobe Flash player


TOP Stiri 1asig





























































































































































































































Asigurari Asigurari| Pensii Private| Constatare Amiabila| Asigurarea Locuintelor| Asigurarea Masinilor| Asigurari de Viata| XPRIMM.RO| Revista PRIMM Asigurari si Pensii| ICAR Forum | Forumul International de Asigurari Reasigurari - FIAR| Insurance Profile| evoMAG|





© 2017 Constatul Amiabil MEDIA XPRIMM