PRIMA PAGINA CE ESTE CONSTATAREA AMIABILA? GHIDUL DE ASIGURARI AUTO INTREBARI FRECVENTE DESPRE ASIGURARILE AUTO LEGISLATIE INSTITUTII SI ORGANIZATII DESPRE NOI
Alege Viata

Get Adobe Flash player

Aboneaza-te GRATUIT
la Newsletterele de Asigurari si Pensii!

Inregistreaza-te si alatura-te celor
peste 16.000 de abonati.

Autocar
by sigla

In cazul masinilor grav avariate, pentru a asigura calitatea reparatiilor "o solutie ar fi introducerea in legislatie a radiereii temporare a acestora, urmand ca, dupa o verificare foarte amanuntita a vehiculelor reparate, acestea sa poata fi reintroduse in circulatie", a sugerat Deputatul Adrian BADULESCU, in cadrul Seminarului tehnic pe teme de asigurari auto desfasurat ieri la Hotel HILTON.

In privinta autovehiculelor grav avariate, incadrarea acestora ca si "dauna totala", fie ca este vorba de dauna totala tehnica sau de una economica, nomenclatura este inca neclara. In legislatie exista o singura definitie a termenului de "dauna totala", aceasta putand fi gasita in normele emise de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, prin care se defineste ca fiind cazul in care costul reparatiei depaseste 75% din suma asigurata a autovehiculului.

In piata insa, exista si sintagma de "dauna totala tehnica", aceasta facand referire la pagubele suferite de un autovehicul care, dupa reparare, ar pune in pericol viata soferului masinii respective sau a celorlalti participanti la trafic.

Din acest punct de vedere, autovehiculele "dauna totala" reprezinta o problema pentru proprietar si trafic pe de o parte, si pentru companiile de asigurari, de cealalta parte, pentru ca, in amblele variante, este foarte probabil ca acea masina sa fie reparata in regie proprie, cu piese neconforme din punct de vedere calitativ, si repusa in circulatie.

Totusi, masinile care nu mai pot fi repuse in circulatie, pentru a fi valorificate cat mai bine, ar trebui sa fie directionate prin reglementari normative, catre centre de dezmembrari autorizate. "Cea mai mare problema insa este faptul ca Registrul Auto Roman nu poate verifica centrele neautorizate in care au loc dezmembrari. Acestea sunt persoane fizice care nu au dreptul sa desfasoare aceasta activitate si nici nu sunt inregistrate ca persoane juridice", a explicat Nicu GANEA, Managing Partner, AUTOSEL.ro.

"Mai intai trebuie sa ajungem la un numitor comun in ceea ce priveste procedurile utilizate, deoarece clarificarea acestora ar putea aduce avantaje pentru clienti, cat si pentru asiguratori. Exista companii care deja utilizeaza in cazul politelor CASCO piese reciclate, pentru ca genereaza un cost mai mic al reparatiei, dar de aceeasi calitate ca si cele de producator", a adaugat Maria BOGHIAN, Presedinte, Asociatia Nationala a Societatilor de Dezmembrare Auto si Reciclare.



Get Adobe Flash player






























































































































































































































Asigurari Asigurari| Pensii Private| Constatare Amiabila| Asigurarea Locuintelor| Asigurarea Masinilor| Asigurari de Viata| XPRIMM.RO| Revista PRIMM Asigurari si Pensii| ICAR Forum | Forumul International de Asigurari Reasigurari - FIAR| Insurance Profile| evoMAG|





© 2017 Constatul Amiabil MEDIA XPRIMM