CIRCUMSTANTE |
Responsabilitate A |
Responsabilitate B |
|
A si B circula pe o singura banda (A este lovit din spate) |
|
||
A si B circula pe o singura banda |
0 |
100 |
|
A si B circula pe doua benzi |
|
||
A si B nu schimba banda |
50 |
50 |
|
A si B schimba banda |
50 |
50 |
|
B schimba banda |
0 |
100 |
|
B schimba banda si schimba directia de mers la stanga, iar A trece de axa mediana a drumului |
50 |
50 |
|
A si B circula in sensuri opuse |
|
||
B incalca axa mediana (chiar si cand schimba directia de mers la stanga) |
0 |
100 |
|
A si B incalca axa mediana sau pozitia lor pe drum nu poate fi determinata |
50 |
50 |
|
A si B intra intr-o intersectie nesemnalizata |
|
||
A are prioritate de dreapta si circula pe banda sa de mers |
0 |
100 |
|
A are proritate de dreapta dar incalca axa mediana a drumului pe care circula si B circula pe bada sa de mers |
50 |
50 |
|
A este oprit sau stationat |
|
||
A este stationat (oprit) regulamentar |
0 |
100 |
|
A este stationat (oprit) neregulamentar |
50 |
50 |
|
Interdictii absolute |
|
||
B nu respecta culoarea rosie a semaforului |
0 |
100 |
|
B nu respecta un baraj al Politiei sau un consemn al autoritatilor |
0 |
100 |
|
B circula pe sens interzis |
0 |
100 |
|
B nu respecta o interdictie de virare la dreapta sau la stanga |
0 |
100 |
|
B depaseste neregulamentar |
0 |
100 |
|
B circula pe trotuar sau pe bordura |
0 |
100 |
|
B nu respecta o semnalizare la sol (sageti directionale, spatii interzise circulatiei) |
0 |
100 |
|
Interdictii relative |
|
||
B nu respecta un indicator de prioritate (stop sau cedeaza trecerea) |
0 |
100 |
|
B nu acorda prioritate la punerea in miscare a mijloacelor de transport in comun cand acestea parasesc statiile |
0 |
100 |
|
Obiecte in cadere (bunuri transportate, piese detasate, accesorii) din B sau proiectate de acesta in timpul deplasarii |
0 |
100 |
|
B efectueaza o intoarcere sau merge cu spatele |
0 |
100 |
|
B paraseste un drum care nu este deschis circulatiei publice (parcari, drumuri de pamant) |
0 |
100 |
|
Deschiderea portierei lui B, imobilizat sau nu |
0 |
100 |
|
Situatii de exceptie |
|
||
Culoarea semaforului nu se poate stabili |
50 |
100 |
|
Cumul de interdictii de aceeasi natura |
50 |
100 |
|
Tipul de accident nu poate fi stabilit |
50 |
100 |
Aceste incadrari sunt cu titlu informativ si sunt efectuate in baza unui protocol de colaborare semnat de companiile de asigurari. Este posibil ca unele incadrari ale raspunderii sa nu coincida intocmai cu cele din Codul Rutier.